Forum Skyline Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Skyline Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Jedna czy dwie turbiny? + Chłodzenie intercoolera
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 21:21, 22 Maj 2006    Temat postu:

Ale sprężarki musiałby byc jakos opóźniane względem siebie. Tylko jak?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Pon 22:19, 22 Maj 2006    Temat postu:

Normalnie, jeden wastegate był wystrojony że otwierał sie przy mniejszym ciśneniu a drugi przy wiekszym Smile Przynajmniej tak mi sie wydaje, albo elektrycznie otwierano jakiś wastegate...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 15:11, 23 Maj 2006    Temat postu:

aaaa to juz rozumiem. Elektronika wszystkim steruje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Wto 19:12, 23 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
aaaa to juz rozumiem. Elektronika wszystkim steruje


Jesteś pewien? Masz jakieś dowody na poparcie tego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 20:58, 23 Maj 2006    Temat postu:

Jak nie elektronika to co?? Kierowca sznurkiem ciągnie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Wto 22:05, 23 Maj 2006    Temat postu:

No moim zdaniem raczej mechanicznie, powyżej jakiegoś ciśnienia zostaje napędzana druga turbawka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pablo999
Kierowca Civic'a



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koło gryfina

PostWysłany: Wto 22:50, 23 Maj 2006    Temat postu:

w tym bmw mała turbina działa do chyba 1800 obr pozniej włacza sie duza o zmiennym nastawieniu łopatek to chyba 3600 obr powyzej tych obrotów działa tylko duza co daje spora moc i full momentu od praktycznie wolnych obrotów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pablo999 dnia Wto 22:54, 23 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Wto 22:54, 23 Maj 2006    Temat postu:

pablo999 napisał:
w tym bmw jest cos chyba na zasadzie trzech przepustnic spalin


Jakim??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pablo999
Kierowca Civic'a



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koło gryfina

PostWysłany: Wto 22:56, 23 Maj 2006    Temat postu:

pablo999- czyli ja napisał:
a słyszeliscie o systemie biturbo w bmw 535d opartego na dwóch turbinach. mała pomuje na dosc niskich obrotach na srednich pomaga jej wieksza na najwyzszych działa tylko duza
o tym bmw czytałem o tym w gazecie jakis rok temu i przypomniało mi sie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:14, 28 Paź 2006    Temat postu:

Temat o turbosprężarkach, więc zadam to pytanie tutaj. A mianowicie : co to jest turbo timer ?? Bo nie jestem do końca pewny, bo gdzieś trafiłem na takie zdanie mniej więcej "(...) a turbo timer Greddy oszczędza turbosprężarkę."

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Nie 14:24, 29 Paź 2006    Temat postu:

Wytłumacze ci to tak: Turbo Timer dba o schłodzenie sprezarki , jezeli jezdziłes samochode, z turbo , i robiłes to żwawo , to wyłączenie silnika tak poprostu uszkadza turbo ( po wyłaczeniu silnika olej nie jest podawany do turba) . Poprostu ty gasisz , wysiadasz i zamykasz samochód, a turbotimer powoduje to ze silnik pracuje przez jakies 2-3 minuty aby sprezarka schłodziła sie itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:47, 29 Paź 2006    Temat postu:

To, że silnika niemożna od razu zgasić to wiem. A myślałem, że to jakiś wskaźnik tego, czy można już silnik wyłączyć, czy jeszcze musi pochodzić na wolnych obrotach. Dzięki skylinegtr Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pon 15:20, 26 Mar 2007    Temat postu:

temat o turbo a mysle ze moje pytanko bedzie po czesci z tym zwiazne Very HappyVery Happy

do czego sluszy zawór wastegate ?? (chyba dobrze to napisalem ;p)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Pon 15:49, 26 Mar 2007    Temat postu:

Reguluje ile spalin ma iść do turbiny by ją napędzac a ile odrazu do dolotu (jak by ciągle szły przez turbine to rozkręciła by sie do niewiarygodnych prędkosci Wink)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pon 17:57, 26 Mar 2007    Temat postu:

dzieki Very HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin