Forum Skyline Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Skyline Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Jedna czy dwie turbiny? + Chłodzenie intercoolera
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Nie 20:54, 07 Maj 2006    Temat postu:

Wszystko ok , tylko dlaczego big single a nie twin??? Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pablo999
Kierowca Civic'a



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koło gryfina

PostWysłany: Pon 12:23, 08 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
Wszystko ok , tylko dlaczego big single a nie twin??? Confused
bo jedna turbina wywarza mniej ciepła niz dwie i zajmuje mniej miejsca

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 16:04, 08 Maj 2006    Temat postu:

Ale jedne duze turbo = duza turbodziura. Każdy ma inne zdanie;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pon 16:46, 08 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
Ale jedne duze turbo = duza turbodziura. Każdy ma inne zdanie;)

zaoszcedzisz paliwa troszq Wink

ale osobiscie wole Twin Turbo Smile upchnąc ledwo ledwo dwie duze turbiny i do zabawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:34, 08 Maj 2006    Temat postu:

Im zimniejsze powietrze dostarczymy do cylindra, tym więcej ma ono tlenu i daje wiecej mocy. Dlatego montuje się jedną turbine, bo wytwarza mniej ciepła (jak to ktoś słusznie zauważył)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 12:23, 09 Maj 2006    Temat postu:

Javie to co masz na mysli to nie dokońca prawda. Im zimniejsze powietrze , tym lepiej sie wtłacza do komory spalania. Zimniejsze powietrze nie ma więcej tlenu , wynika to z własciwosci fizycznych. W dolocie powietrze bodajrze o temperatirze powyzej 37 stopni czy jakos tak powoduje spadek mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:20, 09 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
Javie to co masz na mysli to nie dokońca prawda. Im zimniejsze powietrze , tym lepiej sie wtłacza do komory spalania. Zimniejsze powietrze nie ma więcej tlenu , wynika to z własciwosci fizycznych. W dolocie powietrze bodajrze o temperatirze powyzej 37 stopni czy jakos tak powoduje spadek mocy.


Zimniejsze powietrze jest gęstsze = można go wtłoczyć więcej niż gorącego = więcej tlenu = większa moc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 15:24, 09 Maj 2006    Temat postu:

A jesli chodzi o takie równanie to nie mam nic przeciwko:))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:38, 09 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
A jesli chodzi o takie równanie to nie mam nic przeciwko:))


O tuningu przeczytałem na necie tyle, że teraz mam bryle 2,5 dioptrii Crying or Very sad Do driftu są lepsze dwie mniejsze turbosprężarki, niż jedna duża, bo szybciej wkręcają się na wysokie obroty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Wto 16:17, 09 Maj 2006    Temat postu:

hmm

to teraz wiem czemu nieraz intercoolery sa chlodzone woda Very Happy bo nie wiedziałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:08, 09 Maj 2006    Temat postu:

urbanr34 napisał:
hmm

to teraz wiem czemu nieraz intercoolery sa chlodzone woda Very Happy bo nie wiedziałem


A jak można zauważyc w Sky'u Craiga Liebermana ma on na intercoolerze takie coś jakby antena ze starego telewizora Laughing Jest to natrysk podtlenku azotu na intercooler Wink W najmocniejszych dragsterach NOS w silniku służy nie do podniesienia mocy, ale schładzaniu cylindra. Jak ?? Gaz rozprężając się osiąga bardzo niską temperaturę (a myślicie że po co redyktor od LPG jest ogrzewany), w efekcie zapobiega spalaniu stukowemu, a jeśli jest natryskiwany na intercooler to ogromnie podnosi jego skuteczność Exclamation

Sorry za offtop


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Wto 17:13, 09 Maj 2006    Temat postu:

thx za wyjasnienei tesz sie tak zastanwaiwalem co to za antena na tym Skyline i na innych autkach thx

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 17:19, 09 Maj 2006    Temat postu:

Javie znowu Cie poprawie:D Na intercooler nie natryskuje sie N2O , tylko CO2 i nazywa sie to Cryogenic intake system, co do oftopu to powinien byc jakis dział typu technika albo cośSmile)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skylinegtr dnia Wto 17:21, 09 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Wto 17:21, 09 Maj 2006    Temat postu:

CO2?? dwutlenek wegla??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Wto 17:22, 09 Maj 2006    Temat postu:

Tak. Podtlenek azotu jest drogim gazem i poprostu nie opłaca sie go wywalac w atmosfere. Dwutlenek jest dużo tańszy i też jest bardzo zimny:d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin